Het T-shaped profiel heeft jarenlang gediend als het ideale model voor marketeers: brede kennis gecombineerd met een diepgaande specialisatie. Maar nu technologie een steeds grotere rol speelt in ons werk, ...
Een lone wolf moet slimmer zijn dan een hele roedel. Daarom vertrouwt hij op zijn instinct, verspilt hij geen kostbare energie en kiest zijn gevechten slim. En jij, lone wolf ...
Sales en marketing: twee teams die eigenlijk hetzelfde doel hebben, maar toch vaak langs elkaar heen werken. Het is alsof je een cactus en een bananenplant samen in één pot ...
Ja het is weer bijna zover: de budgetrondes komen eraan! Tijd om je plannen in de strijd te gooien en het marketingbudget voor de komende periode veilig te stellen. Toch ...
Er was eens een B2B-marketeer die naar een betoverd land vertrok, genaamd ‘Disneyland’. Hij bezocht dit magische land niet alleen voor de pret en suikerspinnen… Lees dit blog verder op ...
Iedereen en z’n moeder heeft een mening over marketing. Van finance tot sales en HR: menig collega bemoeit zich er graag mee en is een zelfverklaard marketing-expert. Lees dit blog ...
Weet jij de DMU te overtuigen? Ben jij een gedreven marketeer die altijd op zoek is naar nieuwe inzichten? Zo ja, dan ben ik nieuwsgierig of jij de antwoorden weet ...
We leven in een wereld waarin alles snel moet: snel groeien, snel succes behalen, en natuurlijk ook snel geld verdienen. Het bedrijfsleven is nu om die reden besmet geraakt met ...
Iedere B2B marketeer kent het wel, de ‘buyer persona’. Vanuit verschillende hoeken in B2B marketing land duiken ze op als strontvliegen rond een verse hondendrol op een warme zomerdag. Wees ...
Onderzoek wijst uit dat een jaar zonder advertenties je verkoopresultaat met bijna 50 procent kan verminderen. En dat is jammer, want het herstellen van een vervaagde merkherinnering kost aanzienlijk meer ...
Account Based Marketing (ABM) is een doelgerichte en strategische marketingbenadering om je belangrijkste prospects te identificeren, aan te trekken én te converteren. ABM richt zich op individuele accounts en hun ...
Ben je als B2B marketeer een eind op weg met de alignment tussen marketing en sales? Dat zou mooi zijn, want het is tijd om een volgende verbinding te leggen. ...
Tijdens de afgelopen B2B Exchange bij AFAS in Leusden stond ik tijdens de ronde-tafel-sessies binnen B2B bij het onderwerp data science. Tijdens de sessie werden er allerlei mooie systemen benoemd ...
Als B2B marketeer herken je je ongetwijfeld in de volgende situatie: Yes we hebben leads gegenereerd die door sales kunnen worden opgevolgd! Binnen de marketingafdeling is iedereen blij en superenthousiast ...
Wanneer je denkt aan de geschiedenis van marketing, komen er waarschijnlijk vooral B2C merken en campagnes voorbij in je gedachten. Marketeers die voorbeelden geven, hebben het vaak graag over merken ...
Wie het hoofdstuk over B2B Marketing in het NIMA Marketingfacts jaarboek heeft gelezen, weet het: uit recent onderzoek blijkt dat een kwart van de B2B-bedrijven gemiddeld minder dan 20% van hun marketingbudget ...
De scherpste tips voor de eenzame B2B-marketeers om hogere output te realiseren (en gelukkiger te worden) Binnen de wat meer traditionele B2B-organisaties zijn de marketing-verwachtingen vaak niet eens de resultaten, ...
Wanneer je te veel met de concurrentie bezig bent, zorgt dit ervoor dat je focus verliest op je eigen strategie Er is aandacht genoeg voor de methoden en theorieën van ...
Waarom ex-medewerkers de grootste ambassadeurs van je bedrijf zouden moeten zijn Wanneer wij als marketeers denken aan ‘ambassadeurs’, denken we veelal aan…
Als je het aandachtig doorneemt, zie je direct dat het een heel logisch raamwerk is dat ervoor zorgt dat alles logisch in elkaar past Ben je elk jaar minstens een ...
Ongeacht de hoogte van de golven, blijf op koers varen! Grote kans dat je de afgelopen maanden kennis hebt mogen maken met de negatieve effecten van de coronacrisis op de ...
Tips om de marketingafdeling beter te positioneren binnen traditionele B2B-organisaties In veel B2B-organisaties dient ‘marketing’ vooral het soepel functioneren van sales. Nu marketing zo’n bepalende rol heeft gekregen bij de ...
Ontdek het geheim van generaties die met zorgzaamheid en verantwoordelijkheid de moeilijkste tijden doorstaan. Veel bedrijven worden momenteel geraakt door de coronacrisis. Wat opvalt is dat het vooral niet-familiebedrijven betreft ...
Ontdek drie grootste misstappen met de CFO aan het roer van de digitale transformatie. Waarschijnlijk ga ik veel wind vangen met dit artikel, maar ik geloof oprecht dat het goed ...
Met drie tips voor een succesvolle transformatie Elementen die een vernietigende impact hebben op het verloop van digitale transformaties worden zelden aangekaart, totdat het te laat is. De ultieme valkuilen. ...