Ja het is weer bijna zover: de budgetrondes komen eraan! Tijd om je plannen in de strijd te gooien en het marketingbudget voor de komende periode veilig te stellen. Toch beginnen veel marketeers al te zweten bij de gedachte om tegenover de CFO te zitten. En dat snap ik, want als jij als B2B-marketeer niet weet hoe je de taal van de CFO spreekt, dan kun je dat extra budget meestal wel op je buik schrijven.
Er was eens een B2B-marketeer die naar een betoverd land vertrok, genaamd ‘Disneyland’. Hij bezocht dit magische land niet alleen voor de pret en suikerspinnen…
Iedereen en z’n moeder heeft een mening over marketing. Van finance tot sales en HR: menig collega bemoeit zich er graag mee en is een zelfverklaard marketing-expert.
Weet jij de DMU te overtuigen? Ben jij een gedreven marketeer die altijd op zoek is naar nieuwe inzichten? Zo ja, dan ben ik nieuwsgierig of jij de antwoorden weet op de volgende vragen:
We leven in een wereld waarin alles snel moet: snel groeien, snel succes behalen, en natuurlijk ook snel geld verdienen. Het bedrijfsleven is nu om die reden besmet geraakt met een virus genaamd ‘growth hacking’.
Iedere B2B marketeer kent het wel, de ‘buyer persona’. Vanuit verschillende hoeken in B2B marketing land duiken ze op als strontvliegen rond een verse hondendrol op een warme zomerdag. Wees eens eerlijk: wie heeft er wel eens een succesvolle marketingcampagne gedraaid waaruit bleek dat de bedachte buyer persona echt bestaat? In dit artikel ontleden we samen deze strontvlieg en laat ik je zien wat wel en niet nuttig is aan de profilering van doelgroepen.
Lees dit artikel verder op Marketingfacts:
https://www.marketingfacts.nl/berichten/de-buyer-persona-is-de-strontvlieg-van-de-marketingconcepten/
Onderzoek wijst uit dat een jaar zonder advertenties je verkoopresultaat met bijna 50 procent kan verminderen. En dat is jammer, want het herstellen van een vervaagde merkherinnering kost aanzienlijk meer geld dan het onderhouden ervan. Om geheugencorrosie te bestrijden, richt je je op recency in plaats van frequency.
Lees het complete artikel verder op Marketingfacts:
Account Based Marketing (ABM) is een doelgerichte en strategische marketingbenadering om je belangrijkste prospects te identificeren, aan te trekken én te converteren. ABM richt zich op individuele accounts en hun specifieke behoeften. Hierdoor is het een zeer effectieve methode voor het genereren van leads en sales.
Lees dit artikel verder op Marketingfacts:
https://www.marketingfacts.nl/berichten/account-based-marketing-winnende-strategie-voor-b2b-bedrijven/
Ben je als B2B marketeer een eind op weg met de alignment tussen marketing en sales? Dat zou mooi zijn, want het is tijd om een volgende verbinding te leggen. De afgelopen 10 jaar kon je als B2B-marketeer niet om de alignment tussen marketing en sales heen en dit was of is (hopelijk) één van je belangrijkste focuspunten. Dat is maar goed ook, want uit allerlei onderzoek naar marketing-en-sales-alignment blijkt dat die focus tot hogere omzet, orderwaarde en ‘offerte win’-ratio leidt.
Lees dit artikel verder op Marketingfacts:
https://www.marketingfacts.nl/berichten/marketing-en-finance-alignment/
Tijdens de afgelopen B2B Exchange bij AFAS in Leusden stond ik tijdens de ronde-tafel-sessies binnen B2B bij het onderwerp data science. Tijdens de sessie werden er allerlei mooie systemen benoemd die aan elkaar gekoppeld kunnen worden, zoals Marketing automation, CI en CDP (Customer Data Platform). Als kers op de taart hebben m’n tafelgenoten ook nog eens een team aan data scientists tot onze beschikking.
Lees het complete artikel verder op Marketingfacts
https://www.marketingfacts.nl/berichten/lone-wolf-b2b-marketeer-gebruik-je-data-als-goudmijn/