Als B2B marketeer herken je je ongetwijfeld in de volgende situatie: Yes we hebben leads gegenereerd die door sales kunnen worden opgevolgd! Binnen de marketingafdeling is iedereen blij en superenthousiast dat er leads worden gegenereerd. Bovendien komen de leads ook nog eens binnen via de marketingcampagnes en zijn ze op jullie eigen website gegenereerd. Vervolgens stuur je de leads direct door naar je collega bij Sales. Wat blijkt: hij reageert er lauwtjes op…Toch blijf je enthousiast. Lees dit blog verder op Marketingfacts.
Wanneer je denkt aan de geschiedenis van marketing, komen er waarschijnlijk vooral B2C merken en campagnes voorbij in je gedachten. Marketeers die voorbeelden geven, hebben het vaak graag over merken die bij iedereen tot de verbeelding spreken, zoals Nike, Heineken, Albert Hein, Picnic, Cool Blue enzovoort. Ze lenen zich tenslotte goed voor storytelling…
Lees dit artikel verder op Marketingfacts: https://www.marketingfacts.nl/berichten/marketing-momentum-b2b-marketeers-glansrol/
Wie het hoofdstuk over B2B Marketing in het NIMA Marketingfacts jaarboek heeft gelezen, weet het: uit recent onderzoek blijkt dat een kwart van de B2B-bedrijven gemiddeld minder dan 20% van hun marketingbudget besteedt aan merkbouw (BCG & Google). Als B2B-marketeer weet je wellicht al hoe belangrijk merkbouw is, maar loop je waarschijnlijk ook aan tegen het feit dat het niet zo goed meetbaar is. Als je je wilt onderscheiden van de concurrentie, is het echter een absolute must om er meer mee te doen.
De scherpste tips voor de eenzame B2B-marketeers om hogere output te realiseren (en gelukkiger te worden)
Binnen de wat meer traditionele B2B-organisaties zijn de marketing-verwachtingen vaak niet eens de resultaten, maar de oplevering van verschillende marketingcommunicatieactiviteiten. Die variëren van het up-to-date houden van de website en het schrijven van artikelen tot het ondersteunen van (sales-) activiteiten. We hebben zelfs het ondersteunen van de klantenservice voorbij zien komen! En vaak is er naast tijdgebrek ook nog eens geen partner binnen de organisatie waarmee je over marketinggerelateerde zaken kunt sparren. Dat is geen doen. Tijd voor actie. En een stevig standpunt.
Lees dit blog verder op https://www.marketingfacts.nl/berichten/lone-marketing-wolf-kom-es-uit-je-hol/
Wanneer je te veel met de concurrentie bezig bent, zorgt dit ervoor dat je focus verliest op je eigen strategie
Er is aandacht genoeg voor de methoden en theorieën van marketing, maar voor echt succesvol ondernemen is meer nodig dan begrip van de werking. Het vereist een mindset, of beter: een mentaliteit die in dienst staat van je échte doel… Lees dit artikel verder op de website van Marketingfacts,
Waarom ex-medewerkers de grootste ambassadeurs van je bedrijf zouden moeten zijn
Wanneer wij als marketeers denken aan ‘ambassadeurs’, denken we veelal aan…
Als je het aandachtig doorneemt, zie je direct dat het een heel logisch raamwerk is dat ervoor zorgt dat alles logisch in elkaar past
Ben je elk jaar minstens een paar weken bezig met het opstellen van je marketingplan? Dan ben je niet de enige. Veel marketingmanagers stoppen er een hoop tijd in en dan nog eens minstens zoveel tijd in het bespreken ervan met hun team en de directie. Vaak is er zoveel tijd nodig, omdat het te ingewikkeld wordt gemaakt. Gelukkig kan het anders én beter en maak je van je trekpaard een hogesnelheidstrein…
Ongeacht de hoogte van de golven, blijf op koers varen!
Grote kans dat je de afgelopen maanden kennis hebt mogen maken met de negatieve effecten van de coronacrisis op de marketingafdeling. Gelukkig ben je niet alleen. Iets wat we vaak terugzien tijdens een crisisperiode (met of zonder virus) is dat er opeens veel meer korte termijn wordt gehandeld. Bedrijven gaan plots snijden in de kosten, waarvan de marketingkosten een absolute favoriet kan zijn. Waarom?
Tips om de marketingafdeling beter te positioneren binnen traditionele B2B-organisaties
In veel B2B-organisaties dient ‘marketing’ vooral het soepel functioneren van sales. Nu marketing zo’n bepalende rol heeft gekregen bij de reis die klanten door de funnel afleggen, wordt het hoog tijd voor een herwaardereing van marketing door traditioneel ingestoken bedrijven. Er is veel voor te zeggen beter samen te werken en van die rol als loopjongen voor de commerciëlen af te komen. Want tenslotte wil je hetzelfde…
Ontdek het geheim van generaties die met zorgzaamheid en verantwoordelijkheid de moeilijkste tijden doorstaan.
Veel bedrijven worden momenteel geraakt door de coronacrisis. Wat opvalt is dat het vooral niet-familiebedrijven betreft die er vaak op los snijden om het schip drijvende te houden. Vanzelfsprekend is financiële gezondheid van levensbelang voor elk bedrijf, maar in tijden van crisis zien we een duidelijk verschil in aanpak tussen familiebedrijven en niet-familiebedrijven. Familiebedrijven lijken met hun aanpak vaak aan het langste eind te trekken in uitdagende tijden…