Wat is het OGSM-model? Het OGSM-model is een strategisch planningsinstrument dat staat voor Objectives, Goals, Strategies, en Measures. Dit model helpt bij het formuleren en uitvoeren van een effectieve strategie ...
1: Begrijp je Doelgroepen en Klantsegmentatie Account-based marketing (ABM) begint bij een diepgaand begrip van je doelgroepen. Het is belangrijk om je klantsegmentatie te verfijnen zodat je de juiste bedrijven ...
Wat is het OGSM-model? Het OGSM-model is een strategisch raamwerk dat staat voor Objectives, Goals, Strategies en Measures. Dit model biedt een gestructureerde aanpak voor het omzetten van een visie ...
Het T-shaped profiel heeft jarenlang gediend als het ideale model voor marketeers: brede kennis gecombineerd met een diepgaande specialisatie. Maar nu technologie een steeds grotere rol speelt in ons werk, ...
Een lone wolf moet slimmer zijn dan een hele roedel. Daarom vertrouwt hij op zijn instinct, verspilt hij geen kostbare energie en kiest zijn gevechten slim. En jij, lone wolf ...
Sales en marketing: twee teams die eigenlijk hetzelfde doel hebben, maar toch vaak langs elkaar heen werken. Het is alsof je een cactus en een bananenplant samen in één pot ...
Ja het is weer bijna zover: de budgetrondes komen eraan! Tijd om je plannen in de strijd te gooien en het marketingbudget voor de komende periode veilig te stellen. Toch ...
Er was eens een B2B-marketeer die naar een betoverd land vertrok, genaamd ‘Disneyland’. Hij bezocht dit magische land niet alleen voor de pret en suikerspinnen… Lees dit blog verder op ...
Iedereen en z’n moeder heeft een mening over marketing. Van finance tot sales en HR: menig collega bemoeit zich er graag mee en is een zelfverklaard marketing-expert. Lees dit blog ...
Weet jij de DMU te overtuigen? Ben jij een gedreven marketeer die altijd op zoek is naar nieuwe inzichten? Zo ja, dan ben ik nieuwsgierig of jij de antwoorden weet ...