Case NorthC Datacenters

Achtergrondinformatie over NorthC Datacenters 

NorthC Datacenters is een toonaangevend regionaal datacenterbedrijf dat actief is in Nederland, Duitsland en Zwitserland. NorthC is het onmisbare fundament voor bedrijven met een sterke afhankelijkheid van hun IT-omgeving. Hun klantenkring is dan ook heel divers, variërend van IT-bedrijven tot overheden en ziekenhuizen.

Met een sterke focus op groei en innovatie, streeft NorthC Datacenters er constant naar om klanten de meest betrouwbare IT-omgevingen te bieden.

Desondanks draait het bij hen niet alleen maar om de betrouwbaarheid van IT-omgevingen: ze hechten er ook veel waarde aan om een betrouwbare partner te zijn voor hun klanten. Zo kunnen klanten volledig vertrouwen op de prestaties van hun IT-systemen én op de mensen die dat mogelijk maken.

Doel/uitdaging

NorthC Datacenters stond voor een pittige klus: ze moesten zich onderscheiden in een propvolle markt én tegelijkertijd de concurrentie voorblijven. Opvallen is al een hele opgave. En zelfs áls je dan eindelijk zichtbaar bent, dan rol je vervolgens in een complex beslissingsproces met verschillende belanghebbenden. Hoe overtuig je alle DMU-leden dan om voor jouw organisatie te kiezen?

Gelukkig onderscheidde NorthC Datacenters zich al door hun focus op de regio, persoonlijke aanpak en aandacht voor duurzaamheid. Maar de echte uitdaging was om deze USP’s slim te combineren met proactieve marketing.

Hun vraag aan ons was dan ook: hoe vertalen we dit allemaal naar een slimme marketingstrategie?

Aanpak

We verdiepten ons in NorthC Datacenters als bedrijf en kwamen al snel tot een duidelijke conclusie: Account-based marketing was hét antwoord op hun marketinguitdagingen. Nu had NorthC Datacenters al een ABM-campagne lopen, maar het was tijd om de lat hoger te leggen. Daarom breidden we het proactief uit met nog 3 ABM-campagnes voor verschillende doelgroepen. 

Tijdens de beslissingstrajecten hielden we de DMU’s voortdurend gefocust op NorthC Datacenters. Hierbij zorgden we ervoor dat zij niet alleen naar features en USP’s keken, maar ook emotioneel betrokken raakten. Door deze aanpak kreeg NorthC Datacenters al gauw de voorkeur.

Waarom koos NorthC Datacenters voor SynerFlow?

“Al voordat we klant werden, onderhield SynerFlow vrijblijvend contact met ons. Gewoon zomaar, zonder er iets voor terug te verwachten. Uiteindelijk vroeg ik ze een audit te doen van onze Google Ads-omgeving. Daarna verbeterden ze ook onze Google Ads-campagne. De resultaten hiervan waren zó uitzonderlijk goed, dat dit bewees dat ze heel goed weten wat ze doen. In de periode hierna onderhielden ze wederom vrijblijvend contact met ons en gaven allerlei extra marketingadviezen. Ze wilden oprecht dat onze marketing een groot succes werd, en dat we op de weg daarnaartoe niet verslapten. Dus toen we onze marketingfunnel wilden optimaliseren, bestond er voor ons geen enkele twijfel: we schakelden direct SynerFlow in. 

We zien SynerFlow dan ook niet als een leverancier, maar als onze collega’s op afstand. En dat is niet bedoeld als holle frase, dat meen ik echt. Als je op zoek bent naar een langetermijnstrategie én een goede relatie, dan is SynerFlow de beste keuze.”

Resultaat

De resultaten voor NorthC Datacenters mogen er absoluut wezen:

  • Dankzij ABM halen ze nieuwe klanten binnen die voorheen onbereikbaar waren;
  • Ze werken alleen nog maar samen met klanten die perfect bij hen passen;
  • Het is nu ook duidelijk waar ze zich juist niet op moeten focussen;
  • De afstemming tussen marketing en sales is aanzienlijk verbeterd;
  • ABM zorgt nog altijd voor geweldige resultaten.