Complexe B2B DMU’s (decision making units)
Resultaat begint met inzicht
B2B aankooptrajecten zijn er in allerlei varianten. Van het bestellen van een pen tot het afsluiten van een meerjarig contract voor datacenterdiensten.
Wanneer je te maken hebt met een langdurig aankoopproces waar verschillende beïnvloeders en beslissers betrokken zijn, komen wij in beeld.
Wij zijn gespecialiseerd in het onderzoeken, identificeren van de DMU’s (Decision Making Units). We zorgen voor helder inzicht in de beïnvloeders en hun specifieke belangen, zodat je als verkoper beter in kan spelen op de behoeften en het verkoopproces soepeler verloopt.
Onze werkwijze
Elk traject is uniek, maar onze dienstverlening begint altijd met een onderzoeksfase.
Van binnen naar buiten
We beginnen bij de interne stakeholders waarmee we in gesprek gaan. Zo komen we erachter wat de belangen zijn en welke doelen gehaald moeten worden.
Vervolgens gaan we naar buiten toe en komen we in contact met bestaande én potentiële relaties die meer inzicht geven in hun besluitstructuur en de beïnvloeders die daarbij van toepassing zijn.
Onderzoeksrapport
Tot slot brengen we verslag uit waarmee concreet stappen kunnen worden gemaakt op het gebied van sales en marketing.
Wil je sparren over B2B-marketing met complexe DMU’s?
Plan een vrijblijvend adviesgesprek met ons in!