Customer journey onderzoek – optimaliseer de klantreis

Van prospect naar trouwe klant: samen maken we de reis sneller, eenvoudiger en zorgvuldiger.

Wil je:

  • een nieuwe doelgroep bereiken? 
  • met een customer journey onderzoek (meer) inzicht krijgen in je doelgroep?
  • de belangstelling voor je aanbod aanzienlijk vergroten?

En dát op de snelste, makkelijkste en meest nauwkeurige manier? 

Dat kan!

Waarom is een customer journey onderzoek zo waardevol?

Geen verspilling van je tijd en middelen

Vanaf nu weet je precies hoe de klantreis verloopt. Met ons customer journey onderzoek ontdek je de beste weg naar loyale klanten. Je draait vervolgens doelgerichte campagnes & creëert content die prospects écht aanspreekt.

Prospects overtuigen zonder omwegen

Bied je de perfecte oplossing voor bepaalde klantproblemen, maar verloopt de conversie tóch stroef? Onze aanpak onthult moeiteloos de ‘geheimen’ van elke B2B buyer journey, zelfs die van de meest complexe klanttrajecten. 

Creëert een concurrentievoordeel 

Een grondig customer journey onderzoek optimaliseert de klantinteractie, waardoor je sterke klantrelaties opbouwt. Jij begrijpt je prospects goed. Ook heb je in een vroeg stadium al contact met hen. Hierdoor vergroot je de kans dat ze voor jou kiezen in plaats van de concurrent.

Klantreis in kaart brengen: de belangrijkste voordelen

 

  • Ontdek wat prospects écht willen en waardevol vinden;
  • Creëer gerichte vraag voor je product of dienst;
  • Vergroot de kans dat prospects voor jou kiezen, al vanaf het allereerste contact;
  • Bespaar een hoop geld, middelen en tijd dankzij een gedegen B2B buyer journey.

Waarom SynerFlow als jouw persoonlijke customer experience consultant?

  • We zijn gespecialiseerd in complexe klantreizen.
  • Doelgroeponderzoek [link tzt naar Onderzoek & Diagnose] is bij ons een vast onderdeel van het customer journey onderzoek.
  • Bij elke stap van de B2B buyer journey ontwikkelen we ook een waardepropositie. Die zet je vervolgens in om de klantreis te bevorderen.
  • Is er al veel vraag naar je product of dienst? Dan passen we de aanpak aan. We zetten dan het See, Think, Do, Care-model van Google in. [wellicht een blog over schrijven]
  • We hanteren een unieke aanpak: we gebruiken namelijk géén buyer persona’s! Wil je weten waarom? [leid lezer met een gebogen pijl naar artikelpreview hieronder]

Artikel: https://www.marketingfacts.nl/berichten/de-buyer-persona-is-de-strontvlieg-van-de-marketingconcepten/

Een must voor langdurige B2B(2C)-trajecten

Het customer journey onderzoek speelt een cruciale rol in langdurige B2B- en B2B2C-trajecten. Naar verwachting zal in 2025 maar liefst 80% van de B2B buyer journeys online verlopen. Deze enorme verschuiving naar digitale interacties onderstreept het belang van een ‘Digital First’ strategie. 

Dit betekent dat we moeten focussen op digitale klantinteracties, zodat we prospects effectief bereiken en overtuigen. Het begrijpen van hun keuzes en online gedrag wordt daarom essentieel om concurrenten voor te blijven.  

Wat is een customer journey onderzoek?

De customer journey is de volledige reis die een klant aflegt vanaf het eerste contact met een bedrijf/product/dienst tot aan de aankoop (en eventueel daarna). Het gaat hierbij om alle interacties en ervaringen die een klant heeft met het bedrijf. Door deze klantreis in kaart te brengen, krijg je goed inzicht in de behoeften en verwachtingen van prospects op elk punt in het traject. Daardoor kun je de customer experience verbeteren en de klantrelatie versterken.