Wat je aandacht geeft, groeit.
Vind je onze website ook ontzettend saai? Wij ook. Wist je dat we dat expres zo hebben gedaan? We werken namelijk het beste samen met diegenen die van nature hun focus en aandacht weten te behouden. Diegenen met geduld en hun ogen gericht op de lange termijn. Degenen die steevast de marshmallow test winnen en niet vallen voor die eerste, maar de discipline hebben om te wachten op de beloning. Tegen de tijd dat je dit leest, weet je tot welke groep jij behoort en valt de rest vanzelf af.
Niet voor niets hebben we onze dienstverlening ingericht op een van de filosofische natuurwetten: wat je aandacht geeft, groeit. Groei realiseren we dagelijks voor onze vaste club relaties. En om dit in ons dagelijks doen en laten echt goed te kunnen realiseren, besloten we een tijd geleden om zelf te stoppen met groeien in aantallen en te beginnen met groeien in kwaliteit en diepgang. De gedachte dat alles steeds meer en groter moet worden aan de oppervlakte, is wat ons betreft achterhaald. We gaan een tijdperk tegemoet waarin kwaliteit boven alles staat. Daarom hanteren wij een client cap van 24 per jaar. Waarom? Dat leggen we je graag uit.
Persoonlijke aandacht
Het lijkt haast gewoon geworden: je eerste gesprekken zijn met experts en de oprichters van het bedrijf, waarna ze plotseling naar de achtergrond verdwijnen. In hun plaats komen projectmanagers en minder gespecialiseerde krachten om de klus te klaren. We hebben al te veel schrijnende voorbeelden gezien van getraumatiseerde marketingmanagers en directeuren die vol vertrouwen een online marketingtraject in gingen en vervolgens veel geld kwijt waren voor vaak geen enkel waardevol resultaat. De reden waarom we maximaal 24 relaties per jaar bedienen ligt hieraan ten grondslag. We zien dagelijks welke kracht persoonlijke aandacht heeft op de groei en de onderlinge relatie. Daarom beloven wij actief betrokken te zijn van begin tot eind. Dat is waar wij energie van krijgen en onze relaties het beste resultaat.
Gedeelde normen en waarden
Wij geloven dat goede samenwerkingen beginnen met veel meer dan overeenstemming over de uit te voeren diensten tegen een redelijk tarief. Synergie en resultaat vloeien voort uit relaties waarin je elkaar goed begrijpt, waarin het klikt en je elkaar in essentie aanvoelt. In de afgelopen jaren is het ons opgevallen dat samenwerkingen vruchtbaar zijn wanneer we bepaalde normen en waarden delen met degene waarmee we werken:
- Wederzijds respect (zowel voor elkaar als voor eigen medewerkers)
- Open en eerlijke communicatie
- Elkaar een kans geven, ook als het wat minder gaat
- Geloof in logisch denken in combinatie met empathie
- Focus op de lange termijn, met diepgaande partnerships
Voordat wij een samenwerking aangaan is dit dan ook een punt van aandacht tijdens de besprekingen.
Duurzaamheid
Veel van onze relaties hebben werken dagelijks aan het verduurzamen van hun producten/diensten. Wij delen de visie dat we alles moeten doen wat in onze macht ligt om de aarde beter achter te laten dan hoe we hem aantroffen. We dragen personen en organisaties die zich expliciet inzetten voor duurzaamheid dan ook een warm hart toe en we nemen deze factoren mee in onze overweging of we een partnerships aangaan.
Erecode
Je zou het een erecode kunnen noemen maar we hebben naast onze normen en waarden nog een aantal basisprincipes die elke dag voelbaar zijn in de manier waarop we werken.
Eerlijkheid. We zijn altijd eerlijk over wat we vinden en zullen nooit iets adviseren wanneer dat slechts in ons eigen belang is. Eerlijkheid duurt het langst is misschien wat ouderwets en cliché, maar het is wel waar.
We stellen kritische vragen om tot de kern te komen. Vaak voelen we directieleden van grote bedrijven aan de tand. Voor ons is iedereen gelijk. We willen eerlijk en goed advies kunnen geven. Dat begint bij de juiste vragen stellen, hoe pijnlijk soms ook.
Kwetsbaarheid. We maken allemaal fouten, we zijn tenslotte mensen en niet onfeilbaar. Wanneer er iets mis gaat dan zeggen we dat en zoeken we samen naar een oplossing. We realiseren ons elke keer weer hoe belangrijk onze fouten zijn voor onze groei. Zowel persoonlijk als professioneel.
WIJ BELOVEN GEEN GOUDEN BERGEN
We kennen maar al te goed het gevoel dat je de potentiële klant bij het salesgesprek wil binnenhalen. Het gevaar dat op de loer ligt is vaak dat bureaus beloften gaan doen die niets met de realiteit te maken hebben. Te wilde beloftes zoals enorme toename van de omzet in korte tijd of een explosief aantal nieuwe leads per maand. Wij houden ons daar bewust verre van, simpelweg omdat het niet waar is. Duurzame groei gaat stap voor stap, jaar op jaar. Er is geen magische truc (ookal doen sommige advertenties je dat wel geloven). Het enige dat werkt is een combinatie van de juiste strategische mindset, vindingrijkheid, creativiteit, doorzettingsvermogen en teamwork.