Google Ads bij marketing met wederverkopers
Google Ads
Er zijn veel verschillende mogelijkheden om Google Ads in te zetten voor marketing richting wederverkopers. Denk bijvoorbeeld aan betere vindbaarheid op merknaam, dienst of product. Maar ook wanneer je merk nog niet heel bekend is, is het mogelijk om campagnes te starten via Google in de vorm van display of YouTube video advertenties. De mogelijkheden voor jouw bedrijf hangen van de situatie waarin je je op dit moment bevindt, maar ook de budgetten die je tot je beschikking hebt.
Aan de hand van onderstaande voorbeelden krijg je een indruk van wat er mogelijk is. Voor een specifiek advies raden we je aan om contact met ons op te nemen voor een vrijblijvend gesprek.
Google Ads Campagnes met wederverkopers
Regelmatig richten wij partnercampagnes in. Dit is een mooi voorbeeld van synergie tussen de leverancier en de wederverkoper. De inhoud van de campagnes is zowel gericht op de branding en merkactivatie van de wederverkopers als die van de leverancier. Targeting wordt heel plaatselijk of regionaal ingezet zodat de kracht van de wederverkoper optimaal wordt benut.
Campagnes rond Complexe DMU Customer Journey
De klantreis van een nieuwe relatie vormt een belangrijke leidraad voor de Google Ads campagnes die we inrichten. Marketing voor bedrijven met wederverkopers is vaak gericht op complexe doelgroepen met een uitgebreid beslissingsproces. Wij zorgen ervoor dat de doelgroep op elk moment in de customer journey de juiste triggers te zien krijgt om tot actie over te gaan.
Onze werkwijze in een notendop
eerst
gaan we in gesprek
We bespreken jouw huidige situatie en wat je doelen zijn voor de komende jaren.
vervolgens verzorgen we
onderzoek en strategie
We duiken in de data, zoekwoorden en praten met stakeholders voor een eerste insteek.
daarna
maken we de campagnes
We maken een strategisch plan op 1 A4 en richten we de campagnes in.
doorlopend
meten & verbeteren we
Resultaat valt of staat bij het meten van de juiste gegeven en het optimaliseren van de campagnes.